انتقام آمریکا از عراق به کمک داعش

یک مسؤول ارشد سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق چهارشنبه شب گفت که حملات تروریستی اخیر در این کشور پیام آمریکا بود و واشنگتن بدنبال آن است که به خاطر تصمیم دولت بغداد برای اخراج نظامیان بیگانه، از عراق انتقام بگیرد.

اخبار بین الملل-علی الحسینی مسؤول "روابط محور شمال" نیروهای الحشد الشعبی به پایگاه خبری "المعلومه" عراق گفت که تمام پایگاه‌های نظامی که نیروهای آمریکایی از آن تخلیه شدند، شاهد حملات تروریستی بود که از آن جمله می‌توان به پایگاه نظامی در کرکوک اشاره کرد.

وی ادامه داد: آنچه [درخصوص حوادث تروریستی اخیر در عراق] رخ می‌دهد، نشانگر برنامه‌ریزی روشن دولت آمریکا برای به هم‌ریختن اوضاع و ایجاد نوعی بی ثباتی است که بوسیله مزدوران جنایتکار داعشی انجام می‌شود.

الحسینی افزود: "حملات تروریستی اخیر که چندین منطقه از عراق را هدف قرار داد، یک پیام آمریکایی است و فعالیت [دوباره] سلول‌های خفته [ داعش ] پس از دستور دولت آمریکا موضوعی کاملا روشن و واضح است.

مسؤول ارشد الحشد الشعبی همچنین فاش کرد که نیروهای این سازمان و دیگر نیروهای امنیتی عراقی اخیرا در عملیات تعقیب داعش، موفق به کشف انبار مهمات و سلاح شدند که به گفته وی، این مسأله گواه دیگری بر این است که آمریکا به خاطر مصوبه مجلس عراق برای خروج نظامیان بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی، به دنبال انتقام از عراق است.

پارلمان عراق ۱۵ دی ماه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.