حذف بخش‌های مهم مصاحبه رئیس سابق اطلاعات عربستان

«عضوان الأحمری» سردبیر روزنامه «ایندیپندنت عربی» گفت که با انتشار مصاحبه کامل «بندر بن سلطان» رئیس پیشین دستگاه اطلاعات و رئیس سابق شورای عالی امنیت ملی عربستان سعودی در شرایط فعلی مخالفت کرده است.

اخبار بین الملل-الأحمری در برنامه «اللیوان» در شبکه عربی «روتانا» گفت که با انتشار حدود ۴۰ درصد از مصاحبه بندر بن سلطان مخالفت کرده است چرا که به عقیده او سبب حساسیت سیاسی بین کشورهای مربوطه می‌شد و علاوه بر آن حاوی اسامی برخی شخصیت‌ها و کشورهای برادر بود.

او افزود که بخش حذف شامل جزئیاتی درباره حوادثی است که ممکن است باعث خشم برخی کشورها شود تا حدی که خود او از اینکه بندر بن سلطان براحتی این سخنان را به زبان آورده، متعجب شده و چند بار به بندر تذکر داده که احتمال دارد همه این اطلاعات حساس منتشر شود و او در جواب گفته است: «هر طور صلاح می‌دانید».

به گفته الأحمری مهم‌ترین سوالی که از بندر پرسیده است، مربوط به اتهامات غرب علیه او درباره مسئولیتش در تأسیس گروه تروریستی داعش بوده است.

او افزود که بندر بن سلطان همچنین به طور مفصل درباره مسئله فلسطین حرف زد و با نوعی دردمندی و حسرت گفت که یاسر عرفات با تلاش‌های عربستان در حمایت از فلسطین همراهی نکرد.

 

بندر بن سلطان پیشتر نیز در گفت‌وگویی طولانی با نخستین نسخه روزنامه «ایندیپندنت عربی» به تشریح مسائل مختلف منطقه طی سال‌های گذشته تا کنون، از دیدگاه کشورش پرداخته بود