مخالفت عربستان با توقف سریال‌های "ام هارون" و "خروجی۷"

در پی اعتراضات به دو سریال " ام هارون " و " خروجی۷ " که ماهیتشان در تبلیغ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، شبکه سعودی "ام‌بی‌سی" امروز (یکشنبه) اعلام کرد پخش این سریال‌ها را متوقف نخواهد کرد.

اخبار بین الملل-در جریان مصاحبه مازن حایک، سخنگوی شبکه "ام‌بی‌سی" با عمرو ادیب، مجری برنامه "الحکایه" این اظهارات مطرح شد.

در یک سکانس از سریال "مخرج۷" دو بازیگر این سریال یعنی ناصر القصبی و راشد الشمرانی درباره موضوع عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی باهم بحث می‌کنند و القصبی مخالف این امر و الشمرانی موافق آن است و بعد هم هر دو دلایل این موضع‌گیری خود را بیان می‌کنند.

در سریال "ام هارون" که داستان پزشک زن یهودی در دهه ۴۰ و چالش‌های پیش روی خانواده و اقلیت‌های یهودی در کشورهای حوزه خلیج فارس را بازگو می‌کند، به هموارسازی مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبلیغ می‌کند.

حایک در این مصاحبه در پاسخ به سؤال ادیب درباره اتهام‌ عادی‌سازی روابط در دو سریال نام‌برده، مدعی شد: اتفاقا برعکس! "ام‌بی‌سی امید و شادی را در دل افرادی که از ابتدای درگیری اعراب و اسرائیل بدبختی جهان عرب را تجربه کرده‌اند، زنده کرد!"

وی با اشاره به اینکه اتهامات عادی‌سازی روابط به دلیل دیالوگ‌های موجود در این دو سریال است، گفت: "ما به حملات پیش‌دستانه علیه کارهای درام عادت داریم. شبکه ام‌بی‌سی مانند دیگران با مسأله فلسطین تجارت نمی‌کند و میزبان مسؤولان اسرائیلی نیست. ما تاجر نیستیم، بنابراین ما را به عادی شدن متهم نکنید."

حایک گفت: حملات یا اتهام‌ها به خیانت، ما را متوقف نخواهد کرد و مطمئن باشید سریال‌های ام‌هارون، خروجی۷ و برنامه "رامز جلال" ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه "رامز دیوانه رسمی است" به برنامه مشهور در سطح جهان "المقالب" وابسته است و در دو قسمت اول بیش از ۲۰۰ میلیون مخاطب داشته است. آیا منطقی است چنین برنامه‌ای متوقف شود؟

حایک از کسانی که تمایلی به دیدن برنامه رامز جلال ندارند، خواست سایر برنامه‌های کانال‌های گروه را پیگیری کنند و صدها میلیون تن دیگر را از آنچه دوست دارند به ویژه از برنامه‌ای که بالاترین مخاطب را دارد، محروم نکنند.

از زمان شروع برنامه رامز جلال به دلیل موضع‌گیری‌های خود علیه مهمانان برنامه با انتقادات زیادی روبرو شده است که گاه آنها را مسخره نیز می‌کند.