جرج بوش و استیضاح ترامپ

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز یکشنبه در پیامی توییتری به درخواست جرج بوش ، سلف خود برای کنار گذاشتن اختلافات حزبی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا پاسخ داد.

اخبار بین الملل-رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، نوشت: «من از پیام رئیس‌جمهور سابق، بوش قدردانی می‌کنم، اما او در زمان استیضاح کجا بود تا خواستار کنار گذاشتن اختلافات حزبی شود. دیده نشد که او در جایی در مخالفت با بزرگترین فریب‌کاری تاریخ آمریکا صحبت کند.»

جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اخیرا با انتشار ویدئویی در حساب توییتری خود از آمریکایی‌ها خواست تا اختلافات حزبی را کنار بگذارند و به جای تظاهرات در خیابان‌ها به توصیه‌های پزشکی برای کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا توجه کنند.

با شدت گرفتن اختلافات در میان آمریکایی‌ها پس از شیوع کرونا، بوش که به ندرت درباره وقایع جاری صحبت و اظهارنظر می‌کند در این ویدئوی سه دقیقه‌ای با لحنی وحدت طلبانه سعی داشته برای نخستین بار پس از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، حس همبستگی ملی در میان آمریکایی‌ها را برانگیزد.

او در بخشی از این ویدئو گفته است: «به یاد بیاوریم که اختلافات ما در مواجهه با این تهدید مشترک بسیار ناچیز است. در تجزیه و تحلیل نهایی، ما مبارز‌های حزبی نیستیم.»

پیش از این بیل کلینتون نیز با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود مردم آمریکا را به همبستگی دعوت کرده بود.

در حالی که جولان ویروس مهلک کرونا در آمریکا بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد و بحرانی بی‌سابقه را در این کشور رقم زده، ترامپ در مخالفت با فرمانداران اکثر دموکرات ایالت‌های این کشور، به تهییج افکار عمومی برای تظاهرات علیه تعطیلی اقتصاد مشغول است.