اعلام نامزدی فردی مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

جاستین آماش، نماینده مستقل کنگره آمریکا از تصمیم خود برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر خبر داد، آماش همچنین انتقادات تندی را متوجه دونالد ترامپ کرد.

اخبار بین الملل- آماش اخیرا طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «نمی‌دانیم که چگونه حضور یک نامزد مستقل در انتخابات روند را تغییر می‌دهد و تشخیص این مسئله غیرممکن است. هرچند که محاسبات زیادی در این‌باره وجود دارد».

وی افزود: «کنگره باید برای مردم کار کند و رئیس‌جمهور کشور هم باید قوانین را اجرا کند، در حال حاضر اگر دونالد ترامپ و یا جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور انتخابا شوند، این اتفاقات نخواهد افتاد».

آماش این مسئله را در پاسخ به انگیزه حضورش در انتخابات سال جاری آمریکا گفت.

آماش یک جمهوری‌خواه سابق آمریکایی است که در پی حمایت از استیضاح ترامپ در پی رسوایی اوکراین گیت از این حزب خارج شد. روز یکشنبه، جیک تپر مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «آماش در حال تلاش برای پیروزی در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری برای مردم آمریکا است».

درحالی که شیوع ویروس کرونا در آمریکا محبوبیت ترامپ را کاهش داده، در جناح دموکرات برنی سندرز به نفع بایدن از ادامه رقابت‌ها انصراف داد تا او در مسیر انتخابات موفق‌تر ظاهر شود.