زمان مشخص شدن سرنوشت سیاسی نتانیاهو

دیوان عالی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه دومین جلسه استماع بررسی قانونی بودن تشکیل کابینه ائتلافی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برگزار کرد.

اخبار بین الملل- هیئت ۱۱ نفره قضات دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دادخواست‌های جداگانه‌ای علیه تشکیل کابینه از سوی نتانیاهو به دلیل کیفرخواست اتهامات دریافت رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت را بررسی کرد و امروز برای دومین روز متوالی تشکیل جلسه داد.

نمایندگان مخالفان تشکیل کابینه از سوی نتانیاهو می‌گویند تشکیل کابینه فراگیر جدید، به طور غیرقانونی او را از روند محاکمه در پرونده‌های فساد مالی مصون می‌کند. روز یکشنبه گروهی از نمایندگان مخالف در  پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، ۹ هزار بند اصلاحی را در خصوص لایحه تشکیل کابینه، به منظور جلوگیری از تشکیل آن از سوی بنیامین نتانیاهو تهیه کردند.

در صورتیکه دیوان عالی علیه نتانیاهو رای دهد، برای چهارمین بار باید انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود. بسیاری از گروه‌های حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی از دادگاه عالی این رژیم درخواست کردند تا مانع تشکیل مجدد کابینه ائتلافی از سوی نتانیاهو شود و او را برای همیشه از عرصه سیاسی این رژیم کنار بگذارد.

نتانیاهو و بنی گانتز، رقیب او از حزب آبی و سفید، پس از جدال طولانی مدت بر سر تشکیل کابینه ائتلافی سرانجام در این باره به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، نخست‌وزیری در اراضی اشغالی به صورت گردشی بین نتانیاهو و بنی‌گانتز در حال چرخش خواهد بود. گانتز تا زمان نخست‌وزیری در پست وزارت جنگ در کابینه حضور خواهد داشت.