ادعای ترامپ درباره عذرخواهی بایدن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد جو بایدن ، رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری، در نامه ای به خاطر انتقاد از اقدام او برای وضع ممنوعیت مسافرتی با چین، از او عذرخواهی کرده است. ادعایی که پیشتر از سوی کارزار انتخاباتی بایدن تکذیب شده بود.

اخبار بین الملل- با این حال دونالد ترامپ بار دیگر این ادعا را در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز مطرح کرد و با تمجید از تصمیم خود برای ممنوعیت مسافرتی با چین، مدعی شد بایدن و دیگر قانونگذاران دموکرات او را به بیگانه هراسی متهم کردند.

ترامپ گفت مدتها پس از بسته شدن کشور آنها مرا نژادپرست و بیگانه هراس نامیدند. بایدن در آن زمان من را بیگانه هراس خطاب کرد. اما اکنون در نامه ای از این حرفهایش عذرخواهی کرده است. زیرا من کار درستی کردم و جان صدها هزار نفر را نجات دادم.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد کمپین انتخاباتی بایدن پیشتر نیز این ادعای ترامپ را رد کرده بود. این ادعا‌های ترامپ در حالی عنوان می‌شود که جو بایدن از تصمیم او برای وضع ممنوعیت مسافرتی با چین به دلیل شیوع ویروس کرونا، حمایت کرده بود. نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هیچگاه از واژه بیگانه هراس برای انتقاد از اقدام ترامپ در خصوص چین استفاده نکرد.

معاون رئیس‌جمهور سابق و نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا، از جمله منتقدان عملکرد ترامپ در مواجهه با همه گیری کرونا در این کشور است. بایدن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت دونالد ترامپ از فرصت و امکاناتی که در اختیار داشت به موقع و به جا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده نکرد.

او درباره عملکرد ترامپ در قبال کرونا افزود: واشنگتن پست در مطلبی نوشت شش بار یا بیشتر جامعه اطلاعاتی آمریکا هشدار داده است که مشکل بزرگی در راه است و ما باید برای آن کاری بکنیم اما رئیس جمهور به این هشدار‌ها توجهی نکرد و فرصت زیادی را از دست داد و این تاخیر کار‌هایی را که ما می‌توانستیم انجام دهیم، کاهش داد.