هشدار بشار اسد درباره پیامد‌های فاجعه بار کرونا در سوریه

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه درباره پیامد‌های فاجعه بار شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در این کشور هشدار داد.

اخبار بین الملل- رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه هشدار داد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، می‌تواند به وضعیتی فاجعه بار تبدیل شود.

مرکز هماهنگی روسیه و سوریه اخیرا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد آمریکا با متهم کردن دمشق مبنی بر ناتوانی در مقابله مؤثر با شیوع کووید-۱۹، اقدام به راه اندازی یک جنگ تبلیغاتی کرده است.

بر اساس این بیانیه، واشنگتن بر تدوین برنامه سازمان ملل برای ارسال یک هیئت پزشکی بشردوستانه به اردوگاه‌ها در سوریه تأثیر گذاشته است تا وانمود شود که دمشق در کنترل این بیماری ناتوان است و از این طریق جنگ تبلیغاتی خود را آغاز کند.

براساس آمار منتشره در وب سایت ورلدو میترز، تاکنون ۴۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سوریه شناسایی شده که از این تعداد ۳ نفر جان باختند. آمار پایین مبتلایان به ویروس کرونا احتمالا به کمبود تجهیزات پزشکی و کیت‌های تخصصی تشخیص این بیماری در کشور جنگ زده سوریه برمی گردد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ در سراسر جهان، به ۳،۵۶۶،۰۰۴ نفر رسیده است. طبق این آمارها، آمریکا همچنان در صدر جدول مبتلایان به کرونا قرار دارد و پس از آن، کشور‌های اروپایی قرار گرفته‌اند.