آمار مرگ کرونایی انگلیس از ایتالیا پیشی گرفت

بنا به تازه‌ترین اطلاعات دفتر آمار ملی، انگلیس امروز (سه‌شنبه) (۵ می) با مجموع ۲۹ هزار و ۶۴۸ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ از ایتالیا پیشی گرفت و در صدر کشور‌های اروپایی قرار گرفت.

اخبار بین الملل-انگلیس در حال حاضر از نظر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در میان کشور‌های اروپایی اول شد و دومین کشور دنیا با بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا پس از آمریکاست.

داده‌های جدید نشان داد از ۲۴ آوریل تا به امروز ۲۹ هزار و ۶۴۸ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس و ولز ثبت شده است که بالاتر از رقم ۲۹ هزار و ۷۹ مورد در ایتالیا است. بنابر آمار جدید، تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در انگلیس تقریبا ۵۰ درصد بالاتر از میزانی است که در ابتدا تصور می‌شد. 

انگلیس در حال حاضر با ۱۹۰ هزار و ۵۸۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا پس از آمریکا، اسپانیا و ایتالیا در رتبه چهارم کشور‌های دنیا قرار دارد. این در حالیست که اسناد فاش شده در انگلیس نشان می‌دهد به دولت این کشور در سال گذشته میلادی هشدار داده شده اگر ویروس کرونا وارد انگلیس شود هزاران مرگ و میر در پی خواهد داشت و انگلیس نیازمند برنامه‌ای قوی برای مقابله با کروناست.

اسنادی مذکور تحت عنوان اسناد «حساس، رسمی» سال گذشته به امضای موسسه ارزیابی خطر امنیت ملی (NARSA)، پاتریک والانس، مشاور ارشد دولت جانسون، و مشاور ارشد امنیت ملی این کشور رسیده است.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح امروز (سه‌شنبه) به ۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۹ نفر رسید. از این تعداد تاکنون ۲۵۲ هزار و ۴۰۷ نفر جان باخته و یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۷۰۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.