شمار قربانیان کرونا در نیوجرسی

مقامات بهداشتی ایالت نیوجرسی آمریکا گزارش دادند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۴ نفر دیگر در این ایالت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار بین الملل- در حال حاضر شمار قربانیان کرونا در این ایالت به ۸ هزار و ۲۴۴ نفر افزایش یافته است.

با ابتلای ۲ هزار و ۴۹۴ نفر دیگر به ویروس کرونا در نیوجرسی، شمار مبتلایان در این ایالت به ۱۳۰ هزار و ۵۹۳ نفر رسید.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۰۶ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۰ هزار و ۱۳۲ نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

یک گزارش داخلی دولت و یک برآورد مدل‌سازی عمومی از احتمال افزایش تدریجی قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در صورت کاهش محدودیت‌ها حکایت دارد.

به موجب یک سند داخلی کاخ سفید که نسخه‌ای از آن در اختیار نیویورک تایمز قرار گرفته است، آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ در آمریکا در روز اول ژوئن (خرداد) به حدود ۳۰۰۰ تن خواهد رسید که افزایشی ۷۰ درصدی را در مقایسه با رقم کنونی روزانه حدود ۱۷۵۰ تن نشان می‌دهد.

همچنین این برآورد‌ها که بر اساس یک مدل‌سازی دولتی با کمک آژانس فدرال مدیریت حوادث اضطراری انجام شده است، پیش‌بینی کرده‌اند که تا اواخر این ماه روزانه حدود ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شود. این رقم در حال حاضر، شناسایی حدود ۲۵ هزار بیمار مبتلا در روز است.

در شرایطی که دولت در محافل خصوصی پیش‌بینی کرده است آمار تلفات به شدت افزایش پیدا کند، یک مدل عمومی که کاخ سفید به طور مکرر بدان استناد می‌کند آمار تلفات را دو برابر پیش‌بینی کرده است. برآورد‌های موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد تا ابتدای ماه اوت، حدود ۱۳۵ هزار تن بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا جان خود را از دست خواهند داد.

قرار است ایالت‌های آمریکا تا پایان هفته محدودیت‌های اجتماعی را کاهش دهند که بسیاری از آن‌ها هنوز از نقطه اوج شیوع ویروس کرونا عبور نکرده‌اند.