محاکمه آمریکایی‌های بازداشت شده در ونزوئلا

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه گفت: ونزوئلا 2 آمریکایی دستگیر شده را که متهم به تلاش برای خرابکاری و یورش ناکام هستند، در این کشور محاکمه خواهد کرد.

اخبار سیاسیوی افزود: آنها مجرم بوده و اعتراف کرده‌اند، این افراد توسط دادستان کل ونزوئلا و دادگاه‌های مدنی محاکمه خواهند شد و این روند کاملا تضمین شده و منصفانه خواهد بود.

رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: با این دو شهروند آمریکایی رفتار خوب و محترمانه‌ای شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این هرگونه دخالت واشنگتن در تجاوز نظامی و کودتای نظامی شکست خورده در ونزوئلا را رد کرده است، پنتاگون نیز اتهامات مطرح شده از سوی کاراکاس را تکذیب می‌کند.

مادورو پیش از این طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، مقامات 13 نفر «تروریست» را روز دوشنبه دستگیر کرده‌اند که با واشنگتن هماهنگ بودند تا از طریق سواحل کارائیب وارد خاک ونزوئلا شوند و دولت این کشور را سرنگون کنند.

مادورو در این سخنرانی پاسپورت آمریکایی و سایر کارت‌های هویت مهاجمان به نام‌های «ایرن بری» و «لوک دنمن» را نشان داد و گفت که آنها اعتراف کرده‌اند با «جردن گودرو» کار می‌کردند. گودرو یک نظامی بازنشسته آمریکایی است که شرکت امنیتی «سیلورکرپ یو اس آ» مستقر در فلوریدا را مدیریت می‌کند.

مقامات ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بودند هشت تروریست را روز یکشنبه در جریان یک نفوذ ناکام از پای در آورده‌اند.

وزارت عمومی ونزوئلا با محکوم کردن این اقدامات اعلام کرد بعضی تدابیر قضایی برای مقابله با نفوذ بیگانگان اتخاذ شده است.

«تارک ویلیام ساب» دادستان کل گزارش داد، 114 نفر به اتهام اقدام علیه حاکمیت ونزوئلا بازداشت شده‌اند و 94 نفر دیگر نیز فراری هستند.

دادستان کل ونزوئلا افزود مجوز شش علمیات برای دستگیری تعدادی تروریست صادر شده که بعضی از آنها قبلا دادگاهی شده‌اند و بعضی دیگر منتظر فرایند قضایی هستند.