گفت وگوی تلفنی مرکل با رهبر کاتولیک های جهان درباره شیوع ویروس کرونا

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

اخبار بین المللبر این اساس، اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت مرکل با پاپ فرانسیس درباره اوضاع انسانی و سیاسی جهان با توجه به همه گیری ویروس کرونا و نیز اهمیت اتحاد و همبستگی در اروپا و جهان تلفنی تبادل نظر کرد.

وی افزود: دو طرف به ویژه حمایت از کشور‌های فقیر را در این همه گیری مورد تاکید قرار دادند. صدراعظم آلمان همچنین از پاپ به محض ممکن شدن شرایط، برای دیدار از آلمان دعوت به عمل آورد.

در خبری دیگر، شوندیِنس اِشپان، وزیر بهداشت آلمان در جمع خبرنگاران در برلین گفت در حال حاضر تلاش‌هایی در پارلمان فدرال سراسری آلمان (بوندس تاگ) شروع کرده ایم و بحث‌هایی در میان دولت فدرال و ایالات (۱۶ گانه) آلمان در جریان است تا در نهایت بتوانیم به (ادامه) راهکار‌های هوشمندانه در تعیین ملاک‌ها و نیز اقدامات (مقابله با ویروس کرونا ) دست یابیم. هم اکنون تمرکز اصلی ما بر سلامت عمومی است که دیروز البته در این باره به توافق رسیدیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری دیگر گفت آنچه تاکنون (درباره رفتار) این ویروس، شاهدش بودیم به ویژه مساله پویایی و سرعت (بالای) سرایت این بیماری است. در واقع این ویروس به راحتی و به سرعت از طریق ورود به ناحیه گلو منتقل می‌شود؛ آنهم در جایی که ما دورهم هستیم و یا در جشنی شرکت کرده ایم. احتمالا در جشن‌ها حفظ فاصله جانبی شدنی نباشد یا آنکه کسانی که از لیوان مشترک استفاده می‌کنند. ما این موارد (ابتلا) را در کارناوال‌ها و جشن‌ها و حین بازگشت از اسکی در تعطیلات دیده ایم. ما چنین صحنه‌هایی را در یکی از کلوب‌های برلین شاهد بوده ایم. اینکه مردم با هم جشن بگیرند، این برای انتقال ویروس، شرایط مساعدی به وجود می‌آورد.

تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۷ هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.