ابتلای کادر درمانی مکزیک به کرونا و عدم پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها

یکی از مقامات دولتی مکزیک آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در شهر تیخوانا را دو برابر میانگین کشوری بیان کرد و گفت دلیل این مسئله آن است که کارکنان بهداشت این شهر به این ویروس آلوده شده و در نتیجه تعداد افراد و امکانات رسیدگی به بیماران کاهش یافته است.

اخبار بین الملل-شیوع آلودگی به ویروس کووید-۱۹ میان کارکنان بهداشت به حدی است که علی‌رغم تعداد بالای شهروندان عادی مبتلا به این ویروس، یکی از طبقات بیمارستان مرکزی این شهر را برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

روز پنج‌شنبه، وزیر بهداشت مکزیک اعلام کرد بیش از ۲۱ درصد از مبتلایان در این شهر جان خود را به دلیل ابتلابه کرونا از دست می‌دهند در حالی که میزان مرگ‌و میر ناشی از کرونا در سطح مکزیک ۱۰ درصد عنوان شده است.

رئیس یکی از بیمارستان‌های این شهر نیز علت این مسئله را میزان بالای مبتلایان به این ویروس درمیان کارکنان بهداشت و شیوع آن به مراجع کنندگان از طریق این افراد عنوان کرده و گفت: «این بیشتر به این دلیل است که تعداد کارکنان ما کم است. بیمارستان ما یک طبقه با ۳۰ ظرفیت خالی دارد، اما نمی‌توانیم بیماران کرونا را بپذیریم، زیرا پرسنلی برای رسیدگی به آنان نداریم.»