نشست انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر میز مذاکره

مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا قرار است امروز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس ، سومین دور از مذاکرات پسابرگزیت را آغاز کنند.

اخبار بین الملل-قرار است این دور از مذاکره تا روز جمعه به درازا بکشد. این در حالی است که تا ضرب‌الاجل ماه ژوئن فاصله کمی مانده و پیشرفت درباره هرگونه توافق مبنی بر نوع تعامل اتحادیه اروپا و انگلیس در دوره پسابرگزیت، با کندی پیش می‌رود.

ظاهراً بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تمایل اندکی به تمدید دوره گذار که تا پایان سال جاری میلادی ادامه دارد، نشان داده است و ترجیح می‌دهد هرچه زودتر تکلیف نوع رابطه با اتحادیه اروپا در دوره پسابرگزیت مشخص شود.

در حالی که وی به دنبال توافق تجاری محدودتری برای سال ۲۰۲۱ است، اتحادیه اروپا همچنان خواستار برخورداری از توافقی جامع‌تر در حوزه‌های امنیتی و رقابت عادلانه است.

انگلیس رسماً در آخرین روز از ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شد و تا قطع وابستگی کامل از این بلوک سیاسی-تجاری، مجبور به تحمل دوره گذار است که تا آخرین روز از سال میلادی جاری به درازا خواهد کشید. تا آن موقع، لندن و بروکسل حتی‌الامکان به دنبال امتیاز گرفتن از یکدیگر برای تعیین شکل روابط آتی خود خواهند بود.