اظهارات تهدید آمیز در جلسه بررسی منع ورود سلاح به کنگره آمریکا

جلسۀ کمیسیون نظارت بر ساختمان کنگرۀ ایالتی میشیگان که روز گذشته به صورت مجازی برگزار شد و در آن بررسی ممنوعیت ورود سلاح به ساختمان کنگره در حال بررسی بود با حملات مخالفان به این جلسه مجازی و اظهارات نژادپرستانه و تهدیدآمیز آن‌ها ناتمام متوقف شد.

اخبار بین الملل-کمیسیون کنگره ایالتی روز دوشنبه به تشکیل یک کمیته فرعی برای بررسی ممنوعیت ورود سلاح به ساختمان کنگره رای داد که این جلسه با تهدید معترضان روبه‌رو شد و در نهایت ناتمام پایان یافت.

مارگارت اوبراین، دبیر سنای ایالتی مجلس سنا، در این خصوص گفت: «کسانی را داریم که در این جلسه نفوذ کرده‌اند ... همان‌هایی که نمایندگان و اعضای کمیته را تهدید می‌کنند.»

بنا بر گزارش‌ها، در این جلسه، کارشناسان حقوقی در خصوص اینکه آیا چنین کمیسیونی صلاحیت ممنوع کردن ورود اسلحه به ساختمان کنگره را دارد یا خیر اختلاف نظر شدید داشتند.

قانونگذاران، به ویژه دموکرات ها، گروه‌هایی از معترضان مسلح را که در هفته‌های اخیر در مرکز این ایالت تظاهرات کرده بوند، مورد انتقاد قرار دادند و چندین نفر نیز در بیانیه‌ای به تاخیر افتادن تصمیم گیری درباره ممنوعیت ورود اسلحه به کنگره را محکوم کردند.

دو قانونگذار دموکرات در این خصوص گفتند: «این غیرمسئولانه است و از کسانی که مسئول مراقبت از ساختمان مردم و همه کسانی که از آن عبور می‌کنند هستند انتظار داریم بهتر عمل کنند.»

آمریکا با وجود ادعای داشتن دموکراسی و امنیت به شدت در زمینه حمل اسلحه و مسائل مربوط به آن دچار مشکل است. سالانه ده‌ها هزار نفر در این کشور بر اثر شلیک اسلحه جان خود را از دست می‌دهند، اما نه مردم آن و نه مسئولان حاضر نیستند اسلحه خود را کنار بگذارند.