شهادت نوجوان 14 ساله فلسطینی با گلوله صهیونیست در کرانه باختری

نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی به نام «زید فضل قیسیه» صبح امروز (چهارشنبه) در تجاوز نظامیان صهیونیست به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل در کرانه باختری و تیراندازی صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

اخبار بین الملل-به گفته شاهدان عینی، نیرو‌های اشغالگر ساعت ۶ صبح به اردوگاه یورش آورده و به سوی جوانانی که برای مقابله با آنان آمده بوده تیراندازی کردند که به زخمی شدن ۵ نفر و شهادت این نوجوان منجر شد.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست با یورش به روستای «یعبد» در غرب جنین در کرانه باختری ۱۰ فلسطینی را به اتهام دست داشتن در کشته شدن یک نظامی صهیونیست بازداشت کردند.

روز گذشته نیز در یورش نظامیان صهیونیست به شهرک «یعبد» برای دستگیری ۴ جوان فلسطینی، یک نظامی صهیونیست بر اثر اصابت سنگی بزرگ به سرش کشته شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سربازان صهیونیستی همچنان به جستجوی منطقه می‌پردازند و قصد دارند تا تعداد بیشتری از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری را دستگیر کنند.

نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این‌باره اعلام کرده این حمله فلسطینی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

همزمان با آغاز زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز فرآیند الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره عواقب الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد طی ماه‌های آتی در چارچوب طرح معامله قرن، بخشی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی الحاق کند.

این تصمیم متجاوزانه و اشغالگرانه بر اساس توافقی که میان بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید و بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود صورت گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته در طرحی موسوم به معامله قرن اعلام کرد که بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی ملحق خواهد شد. همچنین بر این اساس قرار است قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی شود.