چادر مسلمانان روهینگیا در اردوگاه بنگلادش آتش گرفت

مقامات بنگلادشی اعلام کردند که بر اثر آتش سوزی در یکی از اردوگاه‌های مهاجران روهینگیا در جنوب شرق بنگلادش دستکم ۳۳۰ چادر روهینگیا طعمه حریق شد و ۱۰ نفر نیز مجروح شدند.

اخبار بین الملل-امداد الحق یک مقام آتش نشانی بنگلادش گفت: بیش از ۳۳۰ چادر از جمله چند ساختمان و مغازه در اردوگاه روهینگیا واقع در منطقه کوتوپلونگ، کاملا در آتش سوخت. این آتش سوزی از یک مغازه سیلندر گاز آغاز شد. 

وی افزود: این بزرگ‌ترین حریق در یک اردوگاه مهاجران در بنگلادش است. در این سانحه ۱۰ نفر از مهاجران روهینگیا مجروح شدند. 

شمس الدعا معاون فرماندار منطقه کوتوپلونگ گفت: مجروحان این حادثه به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. 

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان یک کمیته ویژه برای کمک به آسیب دیدگان این سانحه ایجاد کرده است. 

عبدالرحیم یک رهبر روهینگیا گفت: پیش از این آتش سوزی‌های کوچک در اردوگاه‌های روهینگیا رخ داده بود اما ما تاکنون شاهد یک حریق بزرگ در اردوگاه نبودیم. بسیاری از افراد با ایجاد مغازه‌های کوچک سعی داشتند درآمدهای اندکی برای خود ایجاد کنند. آن‌ها بیشترین صدمه را دیده‌اند. 

در سال ۲۰۱۸، یک آتش سوزی در یکی از اردوگاه‌های مهاجران روهینگیا باعث کشته شدن ۱ زن و ۳ کودک شد. 

پیش از این گروه‌های فعال حقوق بشر نسبت به خطر وقوع آتش سوزی در اردوگاه‌های مهاجران روهینگیا به دلیل شلوغی هشدار داده بودند.

بیش از یک میلیون روهینگیایی با فرار از جنگ و قتل عام ارتش و بودائیان افراطی درایالت رخین در سال ۲۰۱۷ از میانماربه بنگلادش فرار کرده و اکنون در اردوگاههای مرزی این کشور ساکن هستند. سازمان ملل متحد در پی حملات نظامی ماه اوت ۲۰۱۷ علیه روهینگیا و اخراج گروهی آن‌ها به بنگلادش، نظامیان میانماری را عامل پاکسازی قومی و نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا معرفی کرد و ارتش این کشور را بدنام‌ترین ارتش جهان نامید.