تبلیغات برخی جمهوریخواهان علیه ترامپ

گروهی از جمهوریخواهان بر ضد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و در مخالفت از انتخابات دوباره وی، اقدام به انتشار تبلیغات در رسانه‌های آمریکایی کردند. 

اخبار بین الملل-جمعی از محافظه‌کاران به نام « جمهوری‌خواهان خواستار حاکمیت قانون» موسوم به (RRL) آگهی‌هایی در دو نوبت در شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» بر ضد ترامپ پخش کردند. 

بنابراین گزارش، در یکی از این آگهی‌ها که در دو نوبت دوشنبه و سه‌شنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه) پخش شد، آمده بود؛ «دونالد ترامپ به مانند یک پادشاه عمل می‌کند»، «تصور می‌کند سیستم قانون اساسی آمریکا درمورد او جاری و ساری نیست». 

در آگهی جمهوریخواهان مخالف ترامپ همچنین آماده بود: «او (ترامپ) می‌گوید کاملا حق دارد هر آنچه را که می‌خواهد در مورد اجرای قانون انجام دهد.» 

ایندیپندنت در ادامه با یادآوری نشست دیروز (سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت) دیوان عالی آمریکا برای رسیدگی به مساله فرار مالیاتی ترامپ نوشت: رئیس جمهوری آمریکا مدعی است تحقیقات (در این زمینه) در حیطه اختیارات کنگره نیست. 

«کارسن پوتنام - Carson Putnam» رئیس ارتباطات RRL به همراه «جاستین ویل - Justin Vail » مدافع سیاست حفاظت از دموکراسی، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: قانون اساسی آمریکا منطبق و بر اساس کنترل و برقراری توازن (در قدرت) است. 

براساس این بیانیه، نه رئیس جمهوری، نه کنگره و نه هیچ یک از دادگاه‌های آمریکا از قدرت بی‌حد و حصر برخوردار نیستند، اما رئیس جمهوری ترامپ بی‌محابا، آمریکا را مضحکه خود قرار داده و از قدرتش سوء استفاده می‌کند و از این قضیه بطرز خطرناکی برای اجتناب از هرگونه مسئولیت‌پذیری یک سپر ساخته است. 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید تا به امروز با اتهامات فراوان، همچون نقض قانون اساسی آمریکا، مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و سوءاستفاده از قدرت متهم بوده که در نهایت به اسیتضاح بی‌سرانجام وی در کنگره آمریکا منجر شد؛ و موضوع اخیر نیز پرونده فرار مالیاتی او در دیوان عالی در جریان است. 

استیضاح دونالد ترامپ بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا به اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در روند تحقیقات کنگره آمریکا، پس از تصویب آن در مجلس نمایندگان، در ۲۷ آذر ۹۸ آغاز و تا ۲۶ بهمن بطول انجامید. در نهایت ترامپ با آرا اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا از مهلکه استیضاح جان به در برد.