انتقاد سناتور آمریکایی از برنامه‌های مبهم ترامپ برای بازگشایی اقتصاد

سناتور کریس مورفی بار دیگر با انتقاد از عملکرد دولت دونالد ترامپ ، دستورالعمل‌های کاخ سفید برای بازگشایی مجدد اقتصاد را کاملا مبهم توصیف کرد.

اخبار بین الملل- سناتور مورفی در مصاحبه‌ای با ام اس ان بی سی گفت رئیس جمهور نمی‌خواهد پاسخی به این مسائل بدهد، بنابراین می‌تواند هر کس دیگری را در این باره متهم کند. این (دستورالعمل بازگشایی اقتصاد) نه تنها کاملا مبهم است بلکه بسیار نیز سهل انگارانه است.

سناتور کریس مورفی چندی پیش اعلام کرد که گروه‌های مسلحی از شهروندان در خارج از کنگره محلی یکی از پایتخت‌های ایالتی که توسط مخالفان سیاسی رئیس‌جمهور اداره می‌شود، جمع می‌شوند و ترامپ آنان را به شورش مسلحانه تشویق می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد و آن‌ها را ترغیب می‌کند که تعطیلی ایالت خود را لغو کنند.

گفتنی است رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها در اقدامی با انگیزه‌های انتخاباتی، از تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی حمایت کرده است.

سی‌ان‌ان اخیرا گزارش داد ترامپ در نشست خبری خود از اعتراض‌های فوق علیه فرمانداران دموکرات حمایت کرد بویژه ایالت‌هایی که می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آنجا به پیروزی برسد.

 آنتونی فائوچی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو اصلی کارگروه کاخ سفید در مبارزه با ویروس کرونا طی نامه‌ای به تایمز با انتقاد از اصرار ترامپ بر بازگشایی اقتصاد گفت: «اگر ما از دستورالعمل‌های بازگشایی اقتصاد آمریکا تبعیت نکنیم، آن‌گاه خطر شیوع موج‌های دیگر ویروس کرونا در آمریکا بسیار جدی خواهد بود».

در حالیکه آمریکا از نظر میزان مبتلایان به ویروس کرونا در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد، دولت ترامپ بدون توجه به اوضاع فاجعه بار شیوع بیماری قصد بازگشایی اقتصاد و برداشتن محدودیت‌های اجتماعی را دارد.