ادامه محدودیتهای تردد مرزی آمریکا با کانادا و مکزیک

مقامات آمریکایی چهارشنبه شب به وقت تهران از احتمال تداوم محدودیتهای تردد مرزی با کانادا و مکزیک از بیم شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

اخبار بین الملل- یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفت: محدودیتهای سفر در مرزهای ایالات متحده با کانادا و مکزیک به دلیل بیماری همه گیر و کرونا به طور محتمل تمدید میشود.»

محدودیتهایی که به طور موقت سفرهای غیر ضروری را ممنوع میکند، در ابتدا در مارس (اسفند) اعمال شد و قرار است تا 21 ماه مه (پنجشنبه یکم خرداد) منقضی شود.

یک مقام دولت مکزیک نیز روز سه شنبه گفت که مقامات این کشور هنوز در حال بحث و گفت وگو در مورد این موضوع هستند، اما به نظر تمدید این دوره برای مدتی محدود است.

این در حالی است که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه استماع سنا که به صورت ویدئو کنفرانس و برای بررسی عملکرد دولت ترامپ در مواجهه با کروناویروس برگزارش شده بود، تصریح کرد که تعداد قربانیان ویروس کووید-۱۹ در آمریکا احتمالاً بالاتر از آمار و ارقام رسمی ارائه شده است.

دانشگاه «جان هاپکینز» روز چهارشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۵۵۳۷ مورد جدید به ویروس کرونا مورد تأیید قرار گرفته است تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به یک میلیون ۴۱۴ هزار و ۱۷۳ نفر برسد.

روز سه شنبه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز بار دیگر از عملکرد دونالد ترامپ و ادعاهای اخیر وی در زمینه غلبه بر کرونا انتقاد کرد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای حزب دموکرات عصر سه شنبه به وقت تهران در گفت وگو با شبکه خبری «ام اس ان بی سی» گفت، این که ترامپ با بیش از 80 هزار کشته اعلام پیروزی بر ویروس کرونا میکند، بهت آور است.