قرنطینه کرونایی در فیلیپین تمدید  شد

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا ، قرنطینه در برخی مناطق به بیش از ۹ هفته ادامه می‌یابد.

اخبار بین الملل-دولت مانیل برا لغو قرنطینه و محدودیت‌های دو ماهه در این کشور تحت فشار قرار گرفته است. 

دوترته، مقام‌های دولتی و شهرداران شهر مانیل پس از دیدار و گفت و گو با مشاوران و مقام‌های بخش بهداشت و سلامت، تصمیم گرفتند محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا را تمدید کنند. 

علاوه براین، طرح اعمال قرنطینه ۱۱ هفته‌ای در برخی مناطق این کشور تصویب شد، مدت زمانی که از دوره قرنطینه ۷۶ روزه اعمال شده در شهر ووهان چین کانوع شیوع کرونا، طولانی‌تر است. 

فیلیپین با انجام بیش از ۱۵۸ هزار آزمایش کرونایی، از کاهش موارد ابتلا در هفته‌های اخیر خبر داده و ۱۵۰ تا ۳۰۰ مورد ابتلا در هر روز در این کشور ثبت شده است. 

رئیس جمهوری فیلیپین در عین حال از مقام‌های این کشور خواست کلانشهر مانیل، استان لاگونا در جنوب پایتخت و شهر سبو را از ۱۶ تا ۳۱ ماه می‌ (۲۷ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) در قرنطینه پیشرفته قرار دهند. 

 «هری روکو» سخنگوی وی گفت: دستور ماندن در خانه در بخش‌های مرکزی و جنوبی استان «لوزون» و چند استان در منطقه «ویسایاس» و جزیره «میندانائو» بعد از ۱۵ ماه می‌ (۲۶ اردیبهشت) لغو می‌شود. 

در همین حال،  «کارلیتو گالوز» ژنرال بازنشسته فیلیپینی با ابراز نارضایتی از تمدید محدودیت‌ها گفت که امکان قرنطینه طولانی مدت در فیلیپین وجود ندارد. وی همچنین بر برقراری تعادل بین وضعیت بهداشت و درمان در کشور و اقتصاد تاکید کرد و یادآور شد که محدودیت‌ها باید در فیلیپین کاهش یابد. 

تاکنون ۱۱ هزار و ۳۵۰ نفر در فیلیپین به کووید – ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۷۵۱ نفر فوت کرده و ۲ هزار و ۱۰۶ نفر بهبود یافته‌اند.