ترامپ برای چندمین بار به سیم آخر زد

رئیس جمهور آمریکا که به نظر می رسد به سیم آخر زده باشد درجدیدترین اظهارنظر خود گفت ایالات متحده می تواند به دلیل اوضاع پیش امده در خصوص کرونا، روابط با چین را به طور کامل به پایان برساند.

اخبار بین الملل- "دونالد ترامپ" در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ایالات متحده می تواند به دلیل اوضاع پیش امده در خصوص کرونا، روابط با چین را به طور کامل به پایان برساند.

ترامپ در این خصوص گفت: «ما می توانستیم کارهای زیادی انجام دهیم. ما می توانستیم رابطه امریکا و چین را به طور کامل خراب کنیم. اگر چنین کاری می کردیم، چه اتفاقی می افتاد؟ اگر به طور کامل روابطمان را قطع می کردیم، 500 میلیارد دلار پس انداز می کردیم.»

ترامپ در ادامه گفت که واشنگتن پیشنهادی از یک سناتور دریافت کرده است که می تواند صدور ویزا به دانشجویان چینی را متوقف کند. ترامپ همچنین خاطرنشان کرد که رابطه خوبی با رهبر چین شی جینپینگ دارد، اما اکنون او نمی خواهد به وی زنگ بزند.

پیش از این ، لیندسی گراهام جمهوریخواه گفته بود که وی لایحه مسئولیت چین در برابر کرونا و  تحریم ها علیه چین را به علت گسترش کوناویروس به مجلس سنا ارائه نموده است.

بر اساس داده‌های وزارت دادگستری ایالات متحده، پلیس فدرال آمریکا، دکتر سیمون آنگ، دانشمند ناسا را به اتهام ارتباطات پنهانی با چند شرکت چینی بازداشت کرده است.

بر اساس اعلام اف.بی.آی، اتهام این دانشمند چینی الاصل در این است که بدون اطلاع و اجازه مقامات،در یک دانشگاه چین تدریس کرده و همزمان با چند شرکت چینی مشغول همکاری بوده است.

خاطرنشان می شود که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، تنش‌های آمریکا و چین بالا گرفته است. این تنش ها از جنگ تجاری بین دو کشور شروع شد و پس از شیوع ویروس کرونا ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و به تبادل اتهام‌زنی بین دو طرف تبدیل شد.