ادامه دستگیری تروریستهای وابسته به آمریکا

نیروهای مسلح ونزوئلا روز یکشنبه از تداوم عملیات ضد تروریستی خود و دستگیری تروریستهای وابسته به آمریکا و برخی کشورهای همسایه که قصد حمله به این کشور و براندازی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا را داشتند، خبر داد.

اخبار بین الملل- به گزارش وبگاه «رادیو هاوانا» نیروهای ویژه ونزوئلا در یک عملیات تعقیب و گریز یک تروریست دیگر را در ایالت «آرگوا» در شمال این کشور دستگیر کردند. این فرد هنگام دستگیری اسناد کلمبیایی و ونزوئلایی همراه داشت.

نیروهای مسلح ونزوئلا با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: «به گشتزنی و تفحص برای دفاع از کشور ادامه میدهیم. ما پیروزیم.»

طی روزهای گذشته دستگاه‌های امنیتی ونزوئلا از توقیف چند فروند قایق نظامی و تسلیحات متعلق به کلمبیا که در آب‌های این کشور رها شده بودند، خبر دادند. ارتش ونزوئلا می‌گوید چند روز بعد از عملیات نظامی شکست‌خورده‌ آمریکا، سه فروند قایق سبک جنگی متعلق به دولت کلمبیا را همراه با مقادیر زیادی تسلیحات در آب‌های این کشور کشف و ضبط کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا یک روز بعد از وقوع این حادثه، از دستگیری دو تبعه آمریکایی به نام‌های «آریان بِری» و «لوک دِنمان» در جریان حمله نظامی علیه دولت خود خبر داد. «جردن گوریدو» نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا روز قبل از آن اعتراف کرده بود که فرماندهی ماموریت نظامی مخفی علیه مادورو را با حمایت گوایدو برعهده داشته است.

به گزارش رادیو هاوانا، دستگیری این تروریست در حالی صورت گرفت که دادگاههای مختلف ونزوئلا به تازگی حکم محکومیتی را علیه گروهی از متهمان پرونده «عملیات گیدوئن» صادر کردند. اتهامات مربوط به عناصر این گروه شامل خیانت، شورش و توطئه با دولتهای خارجی و جرایم مرتبط با تروریسم است.