تعهد گانتز به بازگرداندن اسرای صهیونیست

شبکه صهیونیستی «کان»، امروز (دوشنبه) گزارش کرد که « بنی گانتز » وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی، در گفت‌و‌گو با خانواده‌های «هدار گولدن»، «ارون شاؤول»، «اویرا منغیستو» و «هشام السید» اسرای صهیونیست، به خانواده‌های آنها اطمینان خاطر داد که اسرا را باز خواهند گرداند.

اخبار بین الملل- بحث بر سر تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس درست پس از آن شکل گرفت که «یحیی السنوار» رئیس  دفتر سیاسی حماس در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفت، حماس حاضر است، در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان اسیر، «امتیازاتی جزئی» در پرونده تبادل اسرای صهیونیست بدهد.

وبگاه خبری روزنامه سعودی «ایلاف» نیز، پیشتر، در این زمینه ادعا کرده بود که تبادل اسرا میان تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در آستانه عید فطر انجام خواهد شد.

این ادعای ایلاف در حالی مطرح می‌شد که پیشتر یک روزنامه مصری به نقل از حماس ادعا کرده بود، معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی شاهد پیشرفت بوده است؛ اما عضو حماس ساعاتی پس از انتشار این خبر آن را تکذیب کرد و از روزنامه مصری خواست که در مسئله حساسی چون تبادل اسرا دقت به خرج بدهد.