بازگشت زودهنگام به دوران پیش از کرونا توهم است

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین به بررسی وضعیت این کشور در بحران شیوع کرونا پرداخت.

اخبار بین الملل​-وی گفت: بسیاری از کشور‌های اروپایی به شدت به « گردشگری تابستانی» وابسته‌اند و این برای گردشگران آلمانی نیز صادق است. به همین خاطر این موضوعی قابل درک است که بسیاری از کشور‌ها به دنبال راهکار‌های دوجانبه و زودهنگام (برای رونق گردشگری) میان خود از جمله با آلمان باشند. البته این نگاه با روح (کار اشتراکی و جمعی) اروپایی، متناسب نیست که بر آن متعهدیم. در واقع ما به دنبال یک حرکت و پیشروی هماهنگ، توافق شده و شفاف (میان کشور‌های عضو) هستیم که تنها مبتنی بر منافع تجاری نباشد بلکه در مرتبه اول، مسائل سلامت و بهداشت (ملت اروپا) را مد نظر قرار دهد.

وی افزود: ما نباید این توهم را داشته باشیم که بازگشت زودهنگام به عرصه کسب و کار امکان پذیر است و هرچند به دنبال آنیم که نگرانی‌ها را برطرف و پیش شرط‌های لازم برای امکان پذیر شدن تعطیلات را فراهم کنیم، اما این مهم تنها در وضعیت مسئولانه محقق می‌شود. به همین خاطر ضروری است که به مردم به وضوح اعلام شود، به صراحت تاکید می‌کنم که به مردم گفته شود این محدودیت‌ها در همه جا از جمله در سواحل، رستوران‌ها و حتی در داخل شهر‌ها وجود دارند. امیدواریم در پانزدهم ژوئن (۲۶ خرداد ۹۹) در وضعیتی باشیم که هشدار‌های سفر را جایگزین توصیه‌های سفر کنیم؛ توصیه‌هایی که انتظار می‌رود رعایت شوند و البته این احتمال هم وجود دارد که شاید نتوان در این تابستان، بهتر از این عمل کرد.

روز گذشته نیز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنانی گفت در صورتی که جهان با همدیگر برای مقابله با کرونا همکاری کند، سریع‌تر می‌توان بر این ویروس مسلط شد و آن را مهار کرد.

آلمان با ۱۷۷ هزار و ۲۸۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین ۸ هزار و ۱۲۳ مورد فوتی در رتبه هشتم کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.