هشدار درباره نسخه‌پیچی جدید ترامپ

نیل کاووتو، مجری فاکس نیوز، به دنبال اظهارات جنجال برانگیز، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر توصیه مصرف داروی ضدمالاریا با نام هیدروکسی کلروکین به منظور مقابله با کرونا ، به تماشاگران برای چندمین بار درباره مصرف این دارو هشدار داد.

اخبار بین الملل​-ترامپ پیش از این در پاسخ به هشدارهای کاووتو و کارشناسان بهداشت درباره اظهار نظرش در خصوص مصرف داروی ضدمالاریا برای پیش‌گیری از کرونا، با اشاره به آنکه بیشتر پزشکان صحبت‌های او را تصدیق می‌کنند، گفته بود: «دارویی که معرفی کردم ایمنی و امنیت بالاتری به بدن می‌بخشد.»

اما مجری فاکس نیوز در برنامه خبری امروز خود برای بار چندم به مردم هشدار داد به صحبت‌های ترامپ توجه نکنند و از مصرف این دارو برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بدون مشورت با پزشک خود اکیداً خودداری کنند.

او در ادامه بیان کرد این دارو برای معالجه مالاریا، لوپوس و رماتیسم عارضه‌ای به همراه ندارد اما براساس به پژوهش‌های متعدد و گفته‌های سازمان غذا و دارو آمریکا، هیچ تاثیری برای پیشگیری یا درمان ویروس جدید کرونا از این دارو مشاهده نشده است.

در آخر این مجری مشهور برای چندمین بار هشدار داد: « اگر جز افراد آسیب‌پذیر هستید و این دارو را به تجویز ترامپ مصرف می‌کنید، این دارو شما را به کشتن خواهد داد. بازهم تاکید می‌کنم با مصرف این دارو می‌میرید.»