نتایج نظرسنجی جدید درباره انتخابات 2020 آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار شود، اکثر مردم این کشور باراک اوباما را به دونالد ترامپ ترجیح می‌دهند.

اخبار بین الملل​-نتایج نظرسنجی «پابلیک پالیسی پولینگ» که پولیتیکو به آن دست یافت، نشان می‌دهد ۵۴ درصد از رای دهندگان اوباما را انتخاب خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی کردند. این در حالیست که این رقم برای ترامپ ۴۳ درصد اعلام شد.

رئیس جمهور پیشین و فعلی آمریکا اخیرا بر سر مدیریت بحران کرونا از سوی ترامپ یکدیگر را هدف انتقاد قرار داده‌اند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا، روز شنبه در یک سخنرانی آنلاین برای دانشجویان تازه فارغ‌التحصیل شده، با انتقاد از سران آمریکا که بر عملکرد مقامات این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا نظارت می‌کنند، گفت این بیماری همه‌گیر نشان می‌دهد که بسیاری از مقامات «حتی وانمود هم نمی‌کنند که مسئول کنترل امور هستند. وی اوایل این ماه نیز از عملکرد ترامپ در مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ انتقاد کرد و آن را «فاجعه آشفتگی محض» دانست.

سخنان اخیر اوباما حاکی از تمایل وی برای ایفای نقش فعال فزاینده در انتخابات آتی است. اوباما در سخنان اوایل این ماه خود گفت برای حمایت از جو بایدن، «هر میزان زمان لازم را صرف می‌کند و هر چه در توان داشته باشد انجام می‌دهد.»

ترامپ اما در واکنش به انتقادات اوباما در جمع خبرنگاران گفت: «او یک رئیس‌جمهور بی‌کفایتی بود، تمام آن‌چه که می‌توانم بگویم. او کاملاً بی‌کفایت است».