مراکش عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

این مرکز غیر دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه دو مراکش شب عید فطر برنامه‌ای را با حضور رئیس یکی از ارکست‌های رژیم صهیونیستی و همچنین خواننده‌ای از این رژیم با مشارکت گروهی از خوانندگان و نوازندگان مراکشی پخش کرد.

اخبار بین الملل-در این بیانیه آمده است: مرکز سینمایی مراکش نیز در روز‌های یک شنبه و دوشنبه فیلمی با متحوای ترویج عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست به نمایش گذاشته است.

مرکز ضد صهیونیستی مراکش این اقدامات را نوعی عادی سازی روابط از طریق هنر و سینما عنوان کرد و این اقدام را در چارچوب انتصاب ۱۰ وزیر مراکشی الاصل در کابینه جدید بنامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دانست.

پیش از این نیز «عبدالحمید الغبین» نویسنده جنجالی سعودی، در گفتگو با شبکه «بی‌بی‌سی» از ساخت سریال مشترک سعودی-صهیونیستی در راستای عادی‌سازی روابط با این رژیم در سال آینده خبر داده بود که با موج انتقاد مخالفان مواجه شد.

همچنین برخی کشور‌های عربی از جمله امارات و کویت در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان به بهانه دریافت کمک‌های پزشکی و تبادل تجربیات به عادی سازی روابط خود با این رژیم جعلی پرداختند.

اوج‌گیری علنی شدن روابط برخی کشور‌ها با رژیم صهیونیستی به برگزاری و مشارکت در کنفرانس سال گذشته منامه باز می‌گردد که سران عرب در آن به برگزاری نشست با سران این رژیم ابراز تمایل کردند.

کشور‌های عربی در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای برقراری رابطه با رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام داده‌اند تا به دنبال آن روابط خود با آمریکا را بهبود بخشند.