سازمان ملل بمب‌گذاری خانه‌های شهروندان در لیبی را محکوم کرد

هیئت حمایتی سازمان ملل در لیبی در خصوص بمبگذاری در خانه‌های مردم در دو منطقه در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

اخبار بین الملل-این هیئت در بیانیه‌ای اقدام نیروهای حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی که فرماندهی نیرو‌های به اصطلاح ارتش ملی در شرق این کشور را بر عهده دارد در بمب‌گذاری خانه مردم به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بمب‌گذاری مزدوران حفتر در خانه‌های مردم پس از خروج نیرو‌های وفاق ملی در روز‌های جمعه و شنبه و اعلام آتش بس به مناسبت عید فطر موجب شد با بازگشت مردم به خانه هایشان برخی از این بمب‌ها منفجر و مردم بی‌گناه کشته و زخمی شوند.

دولت وفاق ملی لیبی نیز طی بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعای خلیفه حفتر مبنی بر آتش‌بس و عدم انجام عملیات نظامی علیه طرابلس یک دروغ است و ارتش تحت امر حفتر همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

هیئت سازمان ملل در خصوص کشته و زخمی شدن مردم در مناطق مسکونی «عین زاره و صلاح الدین» در جنوب طرابلس شدیدا ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه ، هیئت سازمان ملل اقداماتی که موجب ایجاد ترس شدید میان مردم و نقض حقوق بین‌المللی آنان در حفاظت از جانشان می‌شود را محکوم کرد.

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی که مورد تایید سازمان ملل است طی هفته‌های اخیر بار‌ها از رویکرد منفی برخی از کشور‌ها مانند امارات، مصر و عربستان انتقاد و اعلام کرده که این کشور‌ها از خلیفه حفتر حمایت نظامی و مالی می‌کنند.

پس از سرنگوی معمر القذافی، دیکتاتور سابق لیبی این کشور درگیر بحران سیاسی شد و درگیری نیرو‌های وفاق ملی با نیروهای خلیفه حفتر پس از دخالت‌های خارجی شدت یافت و رسیدن به راه حلی مناسب در سایه متعهد نبودن به آتش‌بس تقریبا غیرممکن شده است.