«جو بایدن» جلوتر از  «دونالد ترامپ»

نتایج یک نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نزدیک به ۱۱ درصد از « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور این کشور پیش افتاده است.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «هیل» نتایج نظرسنجی مشترک موسسه‌های افکارسنجی «Firehouse Strategies» و «ptimus» از حمایت ۵۴ درصدی پاسخ‌دهندگان از بایدن و حمایت 43 درصدی از ترامپ حکایت دارد.  نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه «گویینی پیاک» در هفته گذشته نیز از پیشتازی 11 درصدی  بایدن حکایت دارد. در نظرسنجی موسسه «ریل کلییر پالتیکس» هم جو بایدن  با اختلاف 5.5 درصدی از ترامپ پیش افتاده بود.

نظرسنجی موسسات Firehouse-Optimus همچنین نشان داد که مردم آمریکا در رابطه با مدیریت دوره کرونا رضایتمندی بیشتری از فرمانداران ایالتی تا ترامپ و کنگره داشته به طوریکه میزان رضایت از فرمانداران ایالتی 72 در صد، ترامپ 48 درصد و  کنگره 47 درصد بود.

نظرسنجی این موسسه نشان داد که 31 درصد «موضوع اقتصادی» را اولویت نخست و 22 درصد «مراقبتهای بهداشتی» را اولویت اول خود میدانند.

این نظرسنجی با مشارکت 1557 نفر مورخ 16 تا 23 ماه مه (شنبه 27 اردیبهشت تا شنبه سوم خرداد) با حاشیه خطای 5.6 انجام شد.

نتایج یک نظرسنجی دیگر در آمریکا نشان می‌دهد عملکرد ضعیف ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا موجب پیشتازی 8 درصدی رقیب دموکرات او در انتخابات سال جاری شده است.

طبق نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و شرکت «ایپسوس»، انتقادات از عملکرد دولت ترامپ در قبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا، موجب افزایش فاصله محبوبیت وی از جو بایدن  شده است.بر اساس این نظرسنجی، ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دولت ترامپ در کاخ سفید را قابل قبول می‌دانند که نسبت به نظرسنجی ماه گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.