تظاهرات ضدنژادپرستی در سراسر آمریکا + تصاویر

با گذشت چند روز از قتل یک شهروند آفریقایی‌تبار آمریکا به دست نیرو‌های پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها و نقاط مختلف این کشور شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

اخبار بین الملل-مردم در حالی که شعار می‌دادند «من نمی‌توانم نفس بکشم» و «جان سیاهپوستان با ارزش است»، در خیابان‌های این شهر راهپیمایی کردند.

در شهر نیواورلئانز ایالت لوئیزیانا، هم شماری از مردم سفیدپوست و رنگین‌پوست با سردادن شعار‌های ضدنژادپرستی در خیابان‌ها اعتراض خود را به کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست غیرمسلح، به دست پلیس ابراز کردند.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین، معترضان در حالی که نوشته «من نمی‌توانم نفس بکشم» در دست داشتند، علیه رفتار خشونت‌آمیز پلیس شعار دادند.

شهر دنور ایالت کلورادو هم شاهد اعتراضات مشابهی بود. معترضان از مقابل ساختمان شهرداری در خیابان‌های مجاور به راهپیمایی پرداختند تا خشم و اعتراض خود را از رفتار پلیس نژادپرست آمریکا نشان بدهند.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

در نیویورک، فعالان حقوق مدنی و مخالفان نژادپرستی با برپایی تجمعاتی به سخنرانی در این خصوص پرداختند.

در هیوستون، ایالت تگزاس، معترضان تا مقابل ساختمان شهرداری راهپیمایی کردند و شعار‌های ضدنژادپرستی سر دادند.

در بوستون، ایالت ماساچوست، شماری از معترضان با تجمع در زمین بسکتبال این شهر، خشم و انزجار خود را ابراز داشتند.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

اما در شهر مینیاپولیس که با استقرار نیرو‌های گارد ملی آمریکا، چهره‌ای نظامی به خود گرفته است، راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز و درگیری‌های خشونت‌آمیز به دنبال قتل جورج فلوید به دست پلیس همچنان ادامه دارد.

سراسر آمریکا به صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شده است+ تصاویر

جیمی فاکس، بازیگر مشهور سینما، با حضور در راهپیمایی اعتراضی در یکی از محلات مینیاپولیس، درباره تجربیات خود از رفتار نژادپرستانه پلیس با مردم و خبرنگاران صحبت کرد. پاسگاه اصلی پلیس مینیاپولیس به آتش کشیده شده است. همچنین، یک خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان و گروه تصویربردار همراهش، که هنگام ارتباط زنده تلویزیونی از ناآرامی‌های این شهر، از سوی پلیس بازداشت شده بودند، آزاد شدند.