هشدار توئیتر به ترامپ

شبکه اجتماعی توئیتر روز جمعه به اکانت توئیتری کاخ سفید به دلیل بازنشر پیام دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد.

اخبار بین الملل-روز جمعه دونالد ترامپ در پیامی توئیتری در واکنش به اعتراضات گسترده مردم آمریکا به مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید، نوشت: «این اراذل اوباش، جورج فلوید را نادیده گرفته و به او بی‌احترامی می‌کنند، من این اجازه را به آنان نمی‌دهم. هر مشکلی بوجود آورند ما هستیم و شرایط را کنترل خواهیم کرد. اگر اعتراض کنند، شلیک خواهیم کرد.»

توئیتر به این پیام دونالد ترامپ به دلیل مرتبط بودن با وضع حال حاضر واکنشی نشان نداد، اما کاخ سفید پیامی مشابه پیام رئیس جمهور را منتشر کرد که احتمال می‌رود دلیل انجام این کار، به چالش کشیدن این شبکه اجتماعی و سیاست‌هایش باشد.

سخنگوی شبکه اجتماعی توئیتر با بیان آنکه این رفتار کاخ سفید با سیاست‌های آن‌ها متغایر است، به خبرنگاران گفت این شبکه هشداری به حساب توئیتر کاخ سفید فرستاده است.

این شبکه اجتماعی تعامل کاربران با پیام‌ها را محدود کرده و امکان پاسخ و لایک بدون نظر دادن را از بین برده است.

روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ، با انتقاد صریح از توئیتر، فرمانی اجرایی علیه شبکه‌های اجتماعی در آمریکا صادر کرد و گفت: «شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی قدرت بسیار زیاد و بدون نظارتی دارند. ما باید قوانین خود را بر شبکه‌های اجتماعی اعمال کنیم. آن‌ها اقدام به فعالیت سیاسی یک جانبه می‌کنند و به آزادی بیان احترام نمی‌گذارند.»

تهدید‌های ترامپ علیه شبکه اجتماعی توئیتر پس از آن صورت گرفت که این شبکه برای اولین بار با افزودن برچسب راستی آزمایی به یکی از توئیت‌های روز سه‌شنبه او، امکان اعتبارسنجی آن را میسر کرد.