توئیتر پر از مزخرفات شده است

دن اسکاوینو، مدیر شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید، در واکنش به هشدار توئیتر ، این شبکه اجتماعی را مملو از «مزخرفات» دانست.

اخبار بین الملل-اسکاوینو در توئیتر خود با اشاره به هشدار این شبکه اجتماعی به دونالد ترامپ نوشت: «توئیتر تمام مدت روز در حال هشدار به رئیس جمهور است و اصلا توجهی ندارد معترضان در همین شبکه مشغول هماهنگی و بحث درباره قدم بعدی خود هستند. این شبکه پر از مزخرفات شده است.»

روز جمعه شبکه اجتماعی توئیتر به کاخ سفید برای بازنشر کردن پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ، و ترویج خشونت، اخطار داده است.

شبکه اجتماعی توئیتر پیش از این به دونالد ترامپ برای انتشار پیامی درباره معترضان سیاه‌پوست در مینیاپولیس و تهدید آنها به شلیک گلوله، هشدار داده و گفته بود این رفتار رئیس جمهور آمریکا «خشونت برانگیز» و با سیاست‌های این شبکه اجتماعی در تضاد است.   

روز جمعه رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در واکنش به اعتراضات گسترده مردم آمریکا به مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید، نوشت: «این اراذل اوباش، جورج فلوید را نادیده گرفته و به او بی‌احترامی می‌کنند، من این اجازه را به آنان نمی‌دهم. هر مشکلی بوجود آورند ما هستیم و شرایط را کنترل خواهیم کرد. اگر اعتراض کنند، شلیک خواهیم کرد.»

به تازگی ترامپ و متحدان او از توئیتر انتقاد و حتی آن را به همکاری با چین نیز متهم کرده و گفته‌اند: «توئیتر به چینی‌ها اجازه داده تا از آن برای انتشار اطلاعات گمراه کننده در مورد ویروس کرونا سوء‌استفاده کند.»

تهدید‌های ترامپ علیه شبکه اجتماعی توئیتر پس از آن صورت گرفت که این شبکه برای اولین بار با افزودن برچسب راستی آزمایی به یکی از توئیت‌های او، کاربران را به مطالعه مقالات خبری درباره ادعای ترامپ هدایت کرد.

رئیس جمهور آمریکا هم در واکنش به این شبکه اجتماعی فرمانی اجرایی را خطاب به وزارت دادگستری این کشور علیه شبکه‌های اجتماعی صادر کرده و گفت: «شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی قدرت بسیار زیاد و بدون نظارتی دارند. ما باید قوانین خود را بر شبکه‌های اجتماعی اعمال کنیم. آن‌ها اقدام به فعالیت سیاسی یک جانبه می‌کنند و به آزادی بیان احترام نمی‌گذارند.»

پیش از این شبکه اجتماعی توئیتر به اکانت توئیتری کاخ سفید به دلیل بازنشر پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز هشدار داده بود.