دستور مستقیم مقامات اسرائیلی برای کشتار فلسطینیان

وزارت خارجه فلسطین روز شنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به شهادت جوان کم‌توان ذهنی فلسطینی به دست نظامیان صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم صهیونیستی مستقیما به سربازان اشغالگر دستور کشتار فلسطینیان را داده است.

اخبار بین الملل-در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: قتل دو جوان فلسطینی در کرانه باختری و قدس بیانگر عمق گسترش نژادپرستی در محافل تصمیم‌گیری و بدنه دولت اشغالگر است.

 وزارت خارجه فلسطین افزوده است: این جنایت‌ها ثابت می‌کند که به سربازان، پلیس و شهرک نشینان به صورت مسقیم دستور و اختیارات گسترده‌ای برای هدف قراردادن شهروندان [فلسطینی] به مانند اهداف تمرینی داده شده است.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی خواسته است که مسؤولیت قانونی و اخلاقی خود در حمایت بین‌المللی از مردم ما بپذیرد.

در این بیانیه همچنین از دیوان کیفری بین المللی (لاهه) خواسته شده تا این جنایت‌ها را محکوم کند.

پیش تر نیز «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی از دادگاه بین‌المللی لاهه خواسته بود بدون تاخیر تحقیقات جنایی علیه اسرائیل را آغاز کند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح شنبه «ایاد الحلاق» جوان فلسطینی کم‌توان ذهنی را در منطقه «باب الاسباط» واقع در بخش قدیمی قدس اشغالی هدف تیراندازی قرار داده و به شهادت رساندند.

طبق اعلام رسانه‌های عربی، پس از تیراندازی نظامیان اسرائیلی به الحلاق، این جوان فلسطینی براثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به تیراندازی به سمت این جوان کم‌توان ذهنی، اعلام کرده که در نهایت مشخص شده که این جوان فلسطینی هیچ سلاحی همراه خود نداشته است.