چرا مدعیان حقوق بشر درباره تحولات آمریکا سکوت کرده‌اند

کاطع الرکابی نماینده عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز شنبه به تحولات آمریکا واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل-وی افزود: آمریکا چند روزی است که به سبب نقض حقوق شهروندانش شعله ور شده است و واکنش های مردمی، شهرها را یکی پس از دیگری درنوردیده و به واشنگتن رسیده است.

این نماینده عضو ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد: آنچه در آمریکا در حال حاضر رخ می دهد، گواهی بر دروغین بودن آزادی و دموکراسی در این کشور است و گواهی بر برخورد قهری و همراه با خشونت با شهروندان این کشور است.

الرکابی گفت: سازمان های بین المللی و از جمله سازمان عفو بین الملل و حقوق بشر بیانیه ای در محکومیت آنچه در خیابانهای آمریکا و نقض حقوق شهروندان آمریکایی می گذرد، صادر نکرده اند و علت آن هم وابستگی مالی آنها به واشنگتن است.

وی اعلام کرد: حتی سفیران کشورهای بزرگ هم به موضوع حتی با کلمه ای اشاره نکرده اند. آنچه رخ می دهد نشانگر سیاسی کاری سازمان های بین المللی است و اینکه تحولات همه کشورها به استثنای آمریکا و کشورهای بزرگ را رصد می کنند.

این نماینده پارلمان عراق بیان کرد: آنچه در آمریکا رخ می دهد بیانگر این حقیقت در دنیا درباره نحوه برخورد با شهروندانش با زور و سرکوب است و اینکه آنانی که دم از حقوق بشر می زنند با وجود آتش در شهرهای آمریکا، سکوت پیشه کرده اند.

گفتنی است که مرگ «جورج فلوید» در زیر زانوی پلیس آمریکا برای مردم آمریکا کافی بود تا به یکباره احساسات ضد نژادپرستی آنها همانند آتشفشان فوران کند و ایالات متحده گرفتار در بحران کرونا را وارد چالشی دیگر کند.

اعتراضاتی که از سه شنبه هفته قبل از شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا به دلیل کشته شدن جورج فلوید، یک شهروند سیاه پوست آمریکایی، در زیر زانوی یک پلیس سفید آغاز شده بود اینک به شهرها و ایالت های مختلف آمریکا کشیده شده بطوریکه برخی مقامات برای خواباندن آتش اعتراضات مجبور به استفاده از گارد ملی شده و دست کم در ۲۵ شهر نیز حکومت نظامی اعلام شده است.