سیاه‌پوستان قرن‌هاست عدالتی را در آمریکا ندیده‌اند

کاملا هریس، سناتور ایالت فلوریدای آمریکا در واکنش به قتل فجیع جورج فلوید در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد بر ریشه‌دار بودن نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در تاریخ آمریکا تاکید کرد.

اخبار بین الملل- سناتور ایالت فلوریدا نوشت: جوامع سیاه‌پوستان قرن‌هاست که عدالتی برابر مطابق با قانون دریافت نکرده‌اند. خون سیاه‌پوستان پیاده‌رو‌های آمریکا را لکه‌دار کرده است. (این) درد واقعی است. این درد عمیق است. باید گوش فرا داده و تصدیق کنیم و برای تغییر جوامع خود اقدام کنیم.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس است.