پلیس آمریکا 4100 معترض را بازداشت کرد

با ادامه تظاهرات سراسری در ایالات متحده آمریکا علیه نژادپرستی پلیس این کشور در واکنش به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، نیروهای امنیتی و پلیس معترضان بیشتری را دستگیر کردند.

اخبار بین الملل-شمار معترضان بازداشت‌شده توسط پلیس آمریکا در اعتراضات روز‌های اخیر، به ۴۱۰۰ نفر رسیده است این در حالی است که پیش از این روزنامه واشنگتن پست از بازداشت بیش از ۲۵۰۰ نفر در تظاهرات سراسری چند روز اخیر، خبر داده بود.

با ادامه اعتراضات و تجمع مردم در مقابل کاخ سفید، برخی منابع هم از افزایش درگیری نیرو‌های امنیتی با معترضان بیرون کاخ سفید خبر می‌دهند. بر این اساس، پلیس آمریکا از گاز اشک‌آور و ضربات باتوم برای متفرق و دور کردن معترضان از ورودی‌های کاخ سفید استفاده می‌کند.

چندین خودرو بیرون محوطه کاخ سفید به آتش کشیده شده و نیرو‌های امنیتی نیز تمام چراغ‌های بیرونی این ساختمان را خاموش کرده‌اند.

الجزیره عربی نیز گزارش داد فرماندار ایالت آریزونای آمریکا برای مقابله با اعتراضات خشونت‌بار یک هفته مقررات منع آمد و شد در این ایالت برقرار می‌کند.

فاکس نیوز اعلام کرد در پی تشدید اعتراضات در واشنگتن‌، شهردار این شهر دستور استقرار گارد ملی را برای حمایت از پلیس صادر کرده است.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.