ادامه اعتراضات در آمریکا/حمله پلیس به معترضان در اطراف کاخ سفید/ فیلم

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

اخبار بین الملل-با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتارهای نژادپرستانه پلیس است. حتی موج این اعتراضات به برخی کشورهای دیگر از جمله آلمان، کانادا و ... نیز رسیده است. 

پلیس برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا ادامه دارد/ حمله پلیس به معترضان در اطراف کاخ سفید+ فیلم

اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا ادامه دارد/ حمله پلیس به معترضان در اطراف کاخ سفید+ فیلم

آخرین خبرها درباره اعتراضات مردم آمریکا علیه نژادپرستی را در اینجا بخوانید:

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۹:۰۲

پاکسازی معترضان از اطراف کاخ سفید با گاز اشک‌‌آور دقایقی قبل از سخنرانی ترامپ

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۴۴

پلیس ایالت کالیفرنیا صدها تن از معترضان را در شهرهای اوکلند و لس آنجلس بازداشت کرد.

انتقاد تند پلوسی و شومر از سخنان ترامپ
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۴۰

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، تاکید کردند مردم آمریکا علیه ظلم و وحشی گری اعتراض می کنند.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور به وحدت نیاز دارد، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) تفرقه افکنی می کند. در این شرایط دشوار، کشور به رهبری واقعی نیاز دارد. ترامپ به دامن زدن به فتنه، تعصب کور و خشونت ادامه می دهد. او بزدل، ضعیف و خطرناک است.

سناتور آمریکایی: سخنان ترامپ کلمات یک دیکتاتور بود
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۳۵

کامالا هریس، عضو مجلس سنای آمریکا گفت: سخنان دونالد ترامپ درباره تظاهرات، سخنان رئیس جمهور آمریکا نیست، بلکه کلمات یک دیکتاتور است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه که در پی تشدید اعتراضات سراسری در ایالات متحده به قتل جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «از همه اختیارات قانونی خود برای پایان دادن به ناآرامی در کشور استفاده خواهم کرد و از نیرو‌های گارد ملی خواسته‌ام تا به تعداد کافی در ایالت‌های مختلف مستقر شوند.»

شهردار واشنگتن: یورش پلیس به تظاهرکنندگان ننگ آور است
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۳۴

شهردار واشنگتن، پایتخت آمریکا اعلام کرد نیروهای پلیس، به تظاهرات مسالمت‌آمیز در برابر کاخ سفید یورش بردند و این موضوع ننگ‌آور است.

حمله پلیس آمریکا به معترضان در اطراف کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۲۳

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه که در پی تشدید اعتراضات سراسری در ایالات متحده به قتل جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید سخنرانی کرد.

نیرو‌های امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم شهروندان معترضی که همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهورشان در بیرون کاخ سفید تظاهرات مسالمت‌آمیز برپا کرده بودند را متفرق کردند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۱۵
استفاده از بالگرد نظامی بلک‌هاوک (شاهین سیاه) توسط ارتش آمریکا برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در واشنگتن