هم‌حزبی‌های خواستار تغییر لحن ترامپ شدند

جمهوری‌خواهان سنا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند لحن خود را در واکنش به موج اعتراض‌ها در شهر‌های سراسر این کشور تعدیل کند.

اخبار بین الملل-این اعتراض‌ها به دلیل مرگ جورج فلوید به دست پلیس آغاز شده است.

جمهوری‌خواهان از همه طیف‌های سیاسی شنبه و یکشنبه هشدار دادند سخنان تند ترامپ ضد معترضان و مقامات محلی غیر سازنده  یا غیر مفید هستند و از او خواستند لحن خود را تغییر دهد. بسیاری از سناتور‌های حزب جمهوری‌خواه هرگز طرفدار عادت ترامپ به نوشتن مطالب غیر کنترل شده در توئیتر نبوده‌اند، ولی تازه‌ترین سخنان وی موجب نگرانی نمایندگان شده است.

سناتور پت تومی دوشنبه در کنفرانسی خبری خطاب به خبرنگاران گفت: من معتقدم برخی توئیت‌های ترامپ، سازنده نبوده‌اند و اگر وی لحن پیام‌های خود را تغییر دهد خوب خواهد بود.

سناتور تیم اسکات تنها نماینده سیاه‌پوست سنا نیز یکشنبه در شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: این سخنان ترامپ سازنده نیست که وی به سخنان رئیس پلیس میامی در سال ۱۹۶۷ اشاره می‌کند و هشدار می‌دهد به طرف غارتگران، تیراندازی خواهد شد.

به نظر می‌رسد این سخنان تاکنون بر ترامپ تاثیر چندانی نداشته‌اند. وی دوشنبه رویکردی سختگیرانه ضد معترضان اتخاذ کرد. ترامپ به مدت شش دقیقه از کاخ سفید سخنرانی کرد. وی در حالی سخنرانی کرد که واحد‌های گارد ملی و پلیس ملی پارک‌ها برای متفرق کردن معترضان از یک پارک مقابل کاخ سفید از گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند. ترامپ اعلام کرد بلافاصله به شورش‌ها و بی قانونی پایان خواهد داد و اینکه هزاران هزار نظامی تا بن دندان مسلح، پرسنل نظامی و ماموران مجری قانون را به مناطق مختلف اعزام خواهد کرد.

جان تون یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه سنا هم گفت با سخنان تومی و اسکات موافق است. وی افزود: من با این ارزیابی‌ها موافقم و سخنان ترامپ سازنده نیستند. اینکه با آرامش واکنش نشان داده شود مهم است. ترامپ لازم است با لحنی صحبت کند که با سطح یأسی که کشور اکنون تجربه می‌کند متناسب باشد. امیدوارم ترامپ در آینده این کار را انجام دهد.