تشکیل دولت فلسطینی فاجعه موجودیتی برای ماست

«نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی می‌گوید تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل ذیل طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، برای تل‌آویو یک تهدید قریب‌الوقوع است.

اخبار بین الملل-بنت شامگاه دوشنبه طی نشست هفتگی حزب یامینا درباره طرح معامله قرن ، گفت: «رئیس جمهور [دونالد] ترامپ با اقدامات خود ثابت کرد که دوست بزرگی برای اسرائیل است، که شامل به رسمیت شناختن اورشلیم (بیت‌المقدس) به پایتختی اسرائیل و حکومت برای بلندی‌های جولان است. ما قویاً از وی تشکر می‌کنیم».

وی با اشاره به موضوع اشغال ۳۰ درصد از کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی، مدعی شد: «اعمال حکومت اسرائیل بر بخش‌هایی از سرزمین اسرائیل، یک اقدام تاریخی است. با این حال، تشکیل یک دولت تروریست فلسطینی در قلب اسرائیل، فاجعه‌ای موجودیتی است».

به نوشته این پایگاه خبری، این سیاستمدار صهیونیست در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما جزئیات این طرح یا نقشه [مرزبندی‌های آن] را نمی‌دانیم، اینکه داریم درباره [اعمال] حکومت اسرائیل صحبت می‌کنیم یا درباره فلسطین در قلب اسرائیل. در تلاش هستیم روی نقشه تاثیر بگذاریم و حکومت اسرائیل را به خوبی اعمال کنیم».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

بنت هفته پیش نیز گفته بود با ادعای نادرست بودن نقشه درج شده در طرح موسوم به معامله قرن، مدعی شد اسرائیل باید بیشترین سهم از اراضی فلسطین اشغالی و فلسطینی‌ها نیز باید حداقل سرزمین را داشته باشند.