شیوع گسترده کرونا در این کشور

 شیوع کرونا در آمریکای لاتین همچنان روندی افزایشی دارد.

اخبار بین الملل-جهش شیوع ویروس کرونا در برزیل همچنان ادامه دارد. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا در برزیل با افزایش ۲۸ هزار و ۶۳۳ مورد به ۵۸۴ هزار و ۱۶ نفر رسید؛ شمار قربانیان نیز در همین مدت با افزایش ۱۳۴۹ موردی به ۳۲ هزار و ۵۴۸ نفر رسید.

برزیل‌، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی با ۲۱۲ میلیون نفر جمعیت‌، روز سه شنبه بالاترین رقم مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا را ثبت کرد. این ارقام که جامعه علمی آن را بسیار پایین‌تر از رقم واقعی می‌داند، برزیل را به لحاظ موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در ردیف دوم جهان پس از آمریکا قرار داده است.

دو ایالت سائوپائولو، موتور اقتصادی و فرهنگی و ریو دو ژانیرو، قطب گردشگری برزیل، بیش از سایر مناطق این کشور تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفته‌اند. هر دو ایالت خروج از قرنطینه را آ‎غاز کرده که موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده‌اند.

رافائل گالیز‌، متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه فدرال ریو گفت در شرایط کنونی کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای مانند ریختن بنزین روی آتش است.

برزیل که ژائیر بولسونارو‎، رئیس جمهور این کشور به طور مرتب خواستار لغو اقدامات قرنطینه‌ای به منظور حفاظت از اقتصاد و اشتغال است، بیش از نیمی از موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است.

کلمبیا

در کلمبیا‌ که با برزیل همسایه است، ظرف کمتر از سه ماه پس از تشخیص نخستین مورد ابتلا، بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مکزیک

در مکزیک نیز که فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفته، بیش از هزار مورد مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسیده است. در پرو نیز بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنابر اعلام منابع رسمی تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در مکزیک برای اولین بار در فاصله زمانی ۲۴ ساعت از مرز هزار نفر عبور کرد.

بولیوی

در بولیوی، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا و بیش از ۳۰۰ مورد مرگ ناشی از «کووید-۱۹» ثبت شده است. در این کشور نیز روند همه گیری شدت گرفته است. به علت موارد متعدد نقض اقدامات بهداشتی افراد آلوده به ویروس کرونا، مقامات شهر‌های لاپاز و ال آلتو در این کشور، خانه‌های بیمارانی را که از قرنطینه امتناع می‌کنند، علامت گذاری می‌کنند.