پایتخت آمریکا امروز صحنه تظاهراتی بی‌سابقه

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است. این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

اخبار بین الملل-در حالی که در اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا در برخی نقاط این کشور، پلیس برخوردی خشن با معترضان داشته است، مردم آمریکا برای یازدهمین شب متوالی به اعتراضات خود بر ضد نژادپرستی در این کشور ادامه دادند.

امروز همچنین پایتخت آمریکا برای برگزاری تظاهرات بی سابقه در اعتراض به قتل فلوید آماده می‌شود.

آخرین اخبار درباره اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا را در اینجا بخوانید:

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۹:۰۴

قاضی شهر دنوِر در آمریکا اعلام کرد به پلیس دنوِر دستور داده شد به کارگیری گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و دیگر موارد علیه معترضان را متوقف کند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۸:۴۵

راجر گودل، رئیس لیگ ملی فوتبال آمریکا، روز جمعه از اینکه به خواسته بازیکنان این لیگ که پیشتر از این نهاد خواسته بودند نژادپرستی را محکوم کند و از اعتراضات اخیر آمریکا پس از مرگ جرج فلوید حمایت کند، توجهی نکرده بود عذرخواهی کرد.

ادای احترام خلبانی در کانادا به فلوید

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۸:۳۸

یک خلبان در کانادا با اجرای طرح پرواز به شکل یک مشت، به جورج فلوید ادای احترام کرد.

انتقاد ترامپ از شهردار واشنگتن

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۸:۳۵

دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: موریل باورز، شهردار واشنگتن، ناکارآمد است و صلاحیت اداره شهر مهمی مانند واشنگتن را ندارد. اگر مداخله بزرگان گارد ملی نبود، باورز نیز بهتر از همتای خود در ایالت مینیاپولیس عمل نمی‌کرد.

شهردار واشنگتن پیش از این در اقدامی علیه نژادپرستی،  یکی از خیابان‌های نزدیک کاخ سفید را «زندگی سیاه پوستان مهم است» نامگذاری کرد.

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۸:۳۴

تحقیقات در خصوص حادثه حمله دو نیروی پلیس به یک مرد سالخورده در جریان اعتراضات شهر بوفالو در ایالت نیویورک ادامه دارد. اندرو کومو، فرماندار این ایالت، خواستار اکتفا نکردن به بازداشت این دو پلیس و برکناری آن‌ها شد.

کومو در یک نشست خبری گفت این مرد سالخورده که در اعتراضات حضور داشته تهدیدی برای پلیس نبوده است تا به این شیوه زشت و غیر قابل توجیه با او برخورد شود. وی افزود تلفنی با این پیرمرد سخن گفته و او خوشبختانه در قید حیات است.