سازمان ملل: یمن در بدترین شرایط ممکن قرار دارد

سازمان ملل متحد اعلام کرد یمن با توجه به شیوع بیماری کرونا و انتشار ویروس کووید-۱۹ در استان‌های مختلف این کشور، در حال حاضر در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

اخبار بین الملل-سازمان ملل همچنین اعلام کرد: میانگین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در یمن به ۲۰ درصد از شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ رسیده است. این در حالی است که میانگین جهانی مرگ و میر بر اثر کرونا به ۷ درصد می‌رسد.

«لیزا گراندی» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در کشور یمن در گفتگو با شبکه «سی ان ان» تصریح کرد: ما هم اکنون در یمن شاهد بدترین اوضاع ممکن هستیم.

لیزا گاندی همچنین هشدار داد: این بدان معنی است که آمار کشته‌ها به علت بحران کرونا از آمار کشته‌ها بر اثر جنگ بیشتر خواهد شد، آری آمار مرگ و میر در یمن بر اثر جنگ، بیماری، قحطی و گرسنگی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی افزود: خدمات بهداشت عمومی در ۱۸۹ بیمارستان از ۳۶۹ بیمارستان در یمن در طول سه هفته آینده کم کم متوقف خواهد شد، حمایت‌ها و کمک‌های غذایی برای ۲.۵ میلیون کودک گرسنه نیز در ۸ تا ۱۰ هفته آینده متوقف خواهد شد.

طبق گزارش سایت «ورلد میترز» تاکنون ۶ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۷۱۷ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۳۹۸ هزار و ۲۶۰ نفر در سراسر جهان جان باخته و ۳ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۶ نفر هم بهبود یافته‌اند.