مردم استرالیا بدترین احتکارکنندگان کرونایی در جهان شناخته شدند

مردم استرالیا بر اساس "شاخص هراس" در جریان شیوع کرونا بدترین کارنامه جهانی را در زمینه خالی کردن قفسه‌های فروشگاه‌ها و احتکار کالا داشته‌اند.

اخبار بین الملل-واکنش کلی استرالیا به شیوع کرونا خوب بوده است و به نظر می‌رسد این کشور شیوع ویروس را کنترل کرده ، منحنی ( آمار ابتلا) را مسطح ساخته و نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بطور موثرتری شیوع کرونا را مدیریت کرده است.

با این حال تحقیقات جدید در زمینه خرید و احتکار ناشی از هراس کرونا نشان می‌دهد که مردم استرالیا سریع‌تر از همه مردم جهان برای خالی کردن قفسه‌های فروشگاه‌ها از کاغذ توالت و غذاهای کنسروی اقدام کردند.

مایک کین و تیم نیل دو محقق دانشگاه "نیو ساوت ولز" از داده‌های جست‌وجوی گوگل از ۵۴ کشور بین ژانویه تا اواخر آوریل برای مشخص کردن میزان و شدت خریدهای ناشی از هراس کرونا استفاده کردند.

در حالی که مصرف‌کنندگان تقریبا در همه کشورها اقدام به ذخیره کردن کالاهایی مانند کاغذ توالت ، آرد ، برنج و ماکارونی کردند ،‌ پروفسور کین و دکتر نیل با کاربرد یک "شاخص هراس" نشان دادند که مردم استرالیا در زمینه احتکار کالا کار را از حد گذراندند.

این محققان گفتند: تجربه استرالیا از لحاظ سرعت و مقیاس گسترش هراس ناشی از کرونا در ماه مارس (اسفند) قابل ملاحظه است. بر خلاف سایر کشورها در استرالیا گسترش هراس ظاهرا تناسبی با افزایش موارد داخلی کووید-۱۹ نداشته است. کین و نیل اظهار داشتند که این افزایش خرید و احتکار ناشی از هراس کرونا ممکن است ناشی از محدودیت‌ها در سایر کشورها بوده است زیرا مردم استرالیا بیم داشتند که ممکن است قادر به خرید کالاهای مورد نیاز خود  نباشند.

اندرو هیوز استاد بازاریابی دانشگاه ملی استرالیا هم هراس و هیجان "جا ماندن" (FOMO) را مقصر این مساله می‌داند. وی گفت: وقتی یک نفر از چیزی جا بماند اصل هیجان جا ماندن وارد کار می‌شود. در این دوره و زمانه وقتی مردم فکر کنند که جا خواهند ماند این موجب هراسی آنها می‌شود و این ممکن است درباره آیفون یا کاغذ توالت باشد.