تشکر ترامپ از مشت آهنین گارد ملی در سرکوب معترضان

دونالد ترامپ رئیس‌جمور آمریکا باز هم به طور ضمنی از توسل به مشت آهنین برای سرکوب اعتراضات مردمی استقبال کرد و در پیامی توئیتری از گارد ملی، سرویس‌های جاسوسی و پلیس واشنگتن دی-سی برای آنچه به زعم وی برقراری نظم و قانون در پایتخت است، قدردانی کرد.

اخبار بین الملل-وی همچنین در تلاش برای کوچک نمایی حضور مردم در صحنه اعتراضات پایتخت، مدعی شد: جمعیتی که در واشنگتن دی-سی گرد آمد، به مراتب کوچکتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد؛ بود.

این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته، پایتخت آمریکا صحنه حضور دست‌کم ۱۰ هزار نفر از مردمی بود که در اعتراض به قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوست به دست پلیس نژادپرست آمریکا، به خیابان‌ها آمده بودند.

در این میان، ترامپ از اتهام‌زنی به رسانه‌ها نیز غافل نشد و گفت شبکه‌هایی چون «سی‌ان‌ان» و «ام‌اس‌دی‌ان‌سی» هرچه از دست‌شان برآید برای تحریک جمعیت انجام می‌دهند حال آنکه خوشبختانه مخاطبان اندکی دارند.

ترامپ در حالی اعتراضات واشنگتن دی-سی را کمرنگ جلوه می‌دهد که طی چند روز گذشته، بر ارتفاع حصارهای محافظ کاخ سفید افزوده شده و او دائم تهدید می‌کند چنانچه اوضاع به حال عادی برنگردد، از توسل به ارتش برای سرکوب مردم ابایی ندارد.

همزمان، بسیاری از مقامات سابق و فعلی دولت واشنگتن درباره عقلانی بودن ادعای توسل به نیروی نظامی ابراز تردید کرده‌اند که از آن میان می‌توان به «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق و «مارک اسپر» وزیر دفاع فعلی دولت واشنگتن اشاره کرد.