مردم هنگ کنگ مقابل کنسولگری آمریکا تظاهرات کردند

امروز یکشنبه، ده‌ها نفر از مردم هنگ‌کنگ در مقابل کنسولگری آمریکا در هنگ کنگ تجمع کردند تا به مرگ «جورج فلوید» به دست مأمور سفید پوست پلیس مینیاپولیس آمریکا، اعتراض کنند. 

اخبار بین الملل-این معترضان که اکثراً دانش‌آموزان بین‌المللی و از اعضای «لیگ سوسیال دموکرات‌های هنگ‌کنگ» بودند با وجود بارش باران تصاویری از جورج فلوید به همراه پلاکارد‌هایی با عناوین «زندگی سیاهپوستان مهم است» را در دست داشتند.  

یکی از این معترضان که شهروند بریتانیا بود در حالی که نماد «زندگی سیاهپوستان مهم هستند» را به دست گرفته بود عنوان کرد: «مهم است که پیام‌مان را به دیگران در سراسر جهان بفرستیم تا به آنها یاد‌آوریم که با وجود اینکه دور هستیم، از لحاظ روحی و روانی صد در صد همراه جنبش زندگی سیاهپوستان هستیم.» 

اعتراضات در هنگ‌کنگ در حالی امروز برگزار شد که هزاران نفر از مردم اروپا و آسیا روز گذشته شنبه، به خیابان‌های شهر‌های خود ریختند و از اعتراضات در آمریکا به بی‌رحمی‌های پلیس این کشور حمایت کردند. 

پلیس هنگ‌کنگ به معترضان گوشزد کرده که تعداد نفرات در هر تجمع به هشت نفر محدود باشد. این قانونی در پی مقابله با ویروس کرونا در هنگ کنگ قرار شده است.