نگرانی صهیونیست از برهم خوردن روابطش با آلمان

مقامات رژیم صهیونیستی در پی طرح الحاق کرانه باختری و دره رود اردن به سرزمینهای اشغالی فلسطین، از برهم خوردن روابط این رژیم با آلمان ابراز نگرانی کرده‌اند.

اخبار بین الملل-مقامات وزارت خارجه اسرائیل معتقدند که پیشروی در طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین به روابط با آلمان صدمه خواهد زد.

این درحالی است که «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با هدف هشدار به مقامات رژیم صهیونیستی در این خصوص، این هفته قصد سفر به فلسطین اشغالی را دارد و با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست خود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم دیدار خواهد کرد.

با وجود ابراز نگرانی مقامات صهیونیستی از آسیب به روابط با آلمان، آنها مدعی هستند که برلین در این راستا تحریم علیه اسرائیل اعمال نخواهد کرد.

در صورت الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، دولت آلمان مجبور می‌شود تا بین حفظ روابط با رژیم صهیونیستی و احترام به قوانین بین‌المللی یکی را انتخاب کند. در اوایل ماه مه (اردیبهشت ماه) ۱۱ تن از سفرای کشورهای اروپایی در تل آویو به الحاق کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی فلسطین اعتراض کردند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بود که کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایرلند، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، بلژیک، دانمارک، هلند و اتحادیه اروپا مراتب اعتراض خود را به «آنا آذری» معاون بخش اروپا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

همچنین کشورهای آلمان، استونی و بلژیک همراه با انگلیس بیانیه‌ای را علیه الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی در صحن شورای امنیت سازمان ملل صادر کردند. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم هرگونه اقدام برای الحاق را خلاف قوانین بین‌المللی خوانده است.