رسوایی پلیس نژادپرست فرانسه توسط هکر‌ها

پایگاه اینترنتی ”استریت‌پرس Streetpress“ از طریق یک تیم هکری به گروه فیس‌بوکی ”"TN Rabiot Police Officiel"“ نفوذ کرد که نیرو‌های امنیتی فرانسه در آن عضویت داشتند.

اخبار بین الملل- این گروه ۷۷۶۰ عضو دارد. گروه هکری، صد‌ها چت اعضای پلیس را روی این پایگاه اینترنتی قرار داده اند.

در این پایگاه اینترنتی، تصاویری از صد‌ها پیام فیس‌بوکی متعلق به پرسنل پلیس فرانسه منتشر شده که اعتبار پلیس را به شدت خدشه دار کرده و حاوی تعابیر نژادپرستانه است. این افشاگری، خشم مردم را برانگیخته است.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه پس از این افشاگری اعلام کرد با هرگونه اشتباه، زیاده روی و اظهارات نژاد پرستانه برخورد خواهد کرد و چنین اقداماتی مشمول جریمه خواهند شد.

در پی این رسوایی، هزاران معترض در پاریس تجمع کردند. آن‌ها با یادآوری قتل آداما ترائوره، جوان سیاه پوست فرانسوی که در سال ۲۰۱۶ به دست مأموران نژادپرست کشته شد، مجازات قاتلان جورج فلوید آمریکایی و دیگر پلیس‌های نژادپرست را خواستار شدند که سیاه‌پوستان را سرکوب می‌کنند.

در پی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست که به دست افسر پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا به قتل رسید، جنبش "عدالت برای آداما" نیز در فرانسه جان تازه‌ای گرفته است و تظاهرکنندگان خواهان برقراری عدالت در مورد سیاه‌پوستانی هستند که در معرض خشونت‌های پلیس قرار می‌گیرند.