آمار کرونا در ناو روزولت بسیار بیشتر از آنچه اعلام شد بوده است

دو مقام آمریکایی اعلام کردند تحقیقات نیروی دریایی آمریکا درباره گسترش ویروس کرونا در ناو هواپیمابر تئودور روزولت نشان می‌دهد ۶۰ درصد از ملوان‌های آزمایش شده در این ناو پادتن این ویروس را در بدن خود داشتند.

اخبار بین الملل-این گزارش نشان می‌دهد میزان ابتلا به ویروس کرونا در این ناو بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که قبلا گفته می‌شد.

این مقامات که خواستند ناشناس بمانند گفتند حدود ۴۰۰ داوطلب در این آزمایش شرکت کردند حال آن که در این تحقیقات به دنبال ۱۰۰۰ داوطلب بودند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان تاکنون هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۰۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۰۸ هزار و ۷۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و سه میلیون و ۵۳۶ هزار و ۲۷۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، هند، ایتالیا، پرو، آلمان و ایران در رده‌های اول تا دهم کشورهای آلوده به ویروس کرونا هستند.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دو میلیون و ۲۶ هزار و ۴۹۳ مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۱۳ هزار و ۵۵ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکاست.