اطراف کاخ سفید در حالت منطقه جنگی

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور خواستند تا میدان «لافایت» در نزدیکی کاخ سفید را که شبیه به یک منطقه نظامی شده، برای رفت و آمد عموم بازگشایی کند.

اخبار بین الملل-سران حزب دموکرات روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا بر برچیده شدن حصار‌های اطراف این میدان تاکید کردند. در نامه پلوسی و شومر آمده است میدان لافایت را باز کنید تا مردم در آنجا جمع شوند و شما و همه جهان صدای آن‌ها را بشنوید. سران حزب دموکرات خواستار بازگشایی فوری میدان لافایت شده و آن را محلی دانستند که مردم آمریکا می‌توانند در چند قدمی کاخ سفید حقوق اولیه خود بر مبنای قانون اساسی آمریکا را مطالبه کنند.

به دنبال تشدید اعتراضات مردمی نسبت به نژادپرستی پلیس آمریکا، در نزدیکی میدان لافایت ایست بازرسی ایجاد شده است و صد‌ها نیروی امنیتی و سرویس مخفی در آنجا مستقر هستند. نیرو‌های امنیتی به طور گسترده در این مکان حضور دارند و نیرو‌های ارتش آمریکا ایست و بازرسی در میدان لافایت روبروی کاخ سفید ایجاد کردند تا مانع از نزدیک شدن معترضان به کاخ سفید شوند.

قتل وحشیانه مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا موجی از خشم و اعتراض را در شهر‌های مختلف این کشور به همراه داشته است. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا نیرو‌های ارتش و گارد ملی برای مقابله با معترضان وارد عمل شدند.